Sunday, October 7, 2012

Warna-warna kehidupan

Hari2 berlalu tanpa kita sedari ...usia telah meningkat tinggi dan sudah bersediakah kita untuk mati? Tanya pada diri sendiri apakah diri dipenuhi dengan iman dan amal?
Begitulah manusia, selalu lupa untuk melakukan yang terbaik untuk dirinya dan masih mementingkan orang lain. Benarkah begitu yang seharusnya berlaku? Aku sendiripun tak tahu... Kata orang ikut rasa binasa, ikut hati mati.. tapi bagiku kita harus penuhi apa yang seharusnya kita perolehi untuk memuaskan hati sendiri...terlalu banyak berkorban untuk orang kadang-kadang akan memakan diri sendiri... buat apa yang kita rasa itu perlu selagi ianya 'halal' untuk dilakukan dan semestinya tidan akan memudaratkan sesiapa...
sesekali menekan huruf2 begini..mengingatkan kembali kenangan semasa berada di maktab dahulu... bertemankan mesin taip, aku menyiapkan tugasan yang diberi dan masih ada masa lagi untuk aku mengarang bait2 puisi....zaman remaja sebegitu semestinya banyak kenangan manis yang tersimpan oleh setiap insan...bohonglah jika aku katakan aku tidak tergolong dalam golongan itu...manis ketika dipuja, pahit bila terluka dan bahagia bila dapat bersama...rencah kehidupan yang normal bagi setiap remaja dan tidaklah sesuatu yang luarbiasa jika setiap insan dianugerahkan perasaan yang sebegitu..
sehingga kini kenangan2 itu tetap segar dalam ingatanku dan tidak salah aku untuk terus mengenangkannya kerana aku telah menjadi diriku seperti hari ini kerana aku telah lalui hidupku dengan cemerlang sekali...pahit, manis aku tempuhinya sehingga aku menjadi manusia yang kuat dan sukar untuk menyerah kalah...
Terimakasih Tuhan kerana menghadirkan insan2 terbaik di sampingku dan aku telah menjadi seorang aku yang ada hari ini kerana mereka mengajarkan aku tentang erti kehidupan yang sebenarnya....Semoga kebahagiaan yang dikecapi hari ini akan berkekalan sehingga ke akhir usia...Amin....
~Lilyirdina@1.29_25710

No comments: